בניית קישורים באינטרנט

אחד הגורמים המהותיים ביותר לדירוג האתר שלכם בתוצאות מנוע החיפוש בהתאם למילת מפתח מסוימת, הינם קישורים רלוונטיים מעולם המושגים של מילת מפתח זו. קישורים נתפסים רבות כאחד האלמנטים השוליים בעת אסטרטגית קידום האתר, אך למעשה הינם אלמנט מכריע לאופן שבו מנוע החיפוש ימקם את אתרכם בתוצאות החיפוש האורגניות ברשת.

בעת ביצוע אסטרטגית קידום מהותית זו, אנו ממפים ומסכמים : היכן ימוקמו הקישורים הפנימיים באתר, היכן יש להוסיף טקסט עוגן (קישור פנימי לעמוד הקישור עצמו או לעמוד באתר אחר), מהיכן (אם בכלל) יצאו קישורים החוצה לאתרים אחרים ומקימים מערך שלם לתוכנית עבודה עבור קישורים חיצוניים אורגניים וממומנים אל האתר עצמו.

אז איך מנוע החיפוש מתייחס לסוגים שונים של קישורים

קישורים מסוגים שונים מהווים מדד אמינות לאתר עבור מנועי החיפוש. מנועי החיפוש ובראשם מנוע החיפוש גוגל מתייחסים לקישורים אלו כהצבעות והמלצות הגולשים לרמת מקצועיותו ואמינותו עבור התחום בו הוא מעניק את שירותיו. הדרוג מתבצע באמצעות אלגוריתם הנקרא PageRank והוא מדרג דפי אינטרנט על פי כמות הקישורים הרלוונטיים אליהם. הקישורים בעצם מסייעים למנוע החיפוש לבצע קישור בים הדפים השונים תוך התאמת המידע מהדף המקשר אל הדף המקושר. לכן חשיבות רלוונטיות הטקסט בקישור הינה אקוטית, שכן מצב שבו אין קשר בין המלל הקישור והדפים, יכול להביא ל”הענשת הדפים” מצד מנוע החיפוש על ידי דחיקתם לאחור בתוצאות החיפוש האורגניות.

בניית קישורים באינטרנט – סוגי קישורים באתר

קישורים פנימיים – קישור נפוץ ביותר המקשר מדף א’ באתר לדף ב’, למשל כותרת בדף הבית אשר מקשרת לעמוד פנימי באתר. אם הקישורים הללו נמצאים תחת דומיין משותף (כתובת האתר עם סיומת משתנה), המטרה שלהם הינה לסייע בניתוב הגולש בין דפי האתר וכך מנוע החיפוש יסווג אותם.

טקסט עוגן – טקסט שמקשר לכותרת, פסקה, רכיב או קובץ בתוך העמוד עצמו או בעמוד של אתר חיצוני. קישור זה הינו קריטי ביותר בשל העובדה שהוא מהווה אינדיקציה עבור מנוע החיפוש לאופן שבו האתר ממליץ לגולש להמשיך את הקריאה או הגלישה שלו בהקשר של מילת המפתח ועולם התוכן בו הקישור עוסק. לכן, חשוב מאוד לציין בכתיבת הקישור מילים מעולם התוכן בו הוא עוסק ולא סתם מלל הפנייה כגון – “לחץ כאן” וכו’.

קישורים יוצאים – כל קישור אשר מקשר מדף באתר שלכם אל אתר חיצוני נחשב לקישור יוצא. קישור יוצא כשמו כן הוא, מוציא את הגולש החוצה מאתרכם ומתוך כך מוציא גם כוח מהאתר שלכם. יש לשמור על כמות מתונה של קישורים יוצאים (אם בכלל). במידה ותוציאו כמות גדולה של קישורים החוצה מאתכם האתר יאבד כוח בצורה משמעותית וייזרק אחורה בתוצאות החיפוש האורגניות או עלול החשד על ידי מנוע החיפוש כחוות קישורים ומתוך כך, ל”הענש” בצורה משמעותית בתוצאות החיפוש.

סוגי קישורים אל האתר

קישורים חיצוניים – קישור אשר מפנה את הגולש מאתר חיצוני לדף פנימי או לדף הבית שלכם. האתר המפנה קישור חיצוני חייב להיות בעל דומיין שונה מהדומיין של אתרכם. קישור מסוג זה מהווה משתנה משמעותי ביותר בקידום האתר מכיוון שהוא מהווה עבור מנוע החיפוש המלצה של אתר חיצוני על טיב האתר שלכם. מסיבה זו, בעת תהליך הקידום של אתרכם חשוב מאוד להשיג וליצור מספר גדול ככל הניתן של קישורים מסוג זה.

קישורים נכנסים – מושג זה מתייחס לקישור כלשהו המגיע מאתר חיצוני או מתוך דם פנימי באתר שלכם המפנה את הגולש אל דף באתר שלך או לאתר הבית. רבים מחשיבים קישורים חיצוניים וקישורים נכנסים כסוג אחד של קישור, אבל איננו מדויק, מכיוון שניתן לקשר קישור נכנס יכול להיות פנימי בתוך האתר ( למשל קישור לאתר המפנה מסאב דומיין לאתר הבית עצמו או לדף פנימי אחר ).

סוגי קישורים חיצוניים

קישורים אורגניים – המושג קישורים אורגניים מתייחס בדך כלל לקישורים חיצוניים חינמיים אשר מגיעים אל האתר מהפנייה חיצונית כגון קישור מאתר, בלוג, פורום וכו’. כאמור, בניית תשתית של קישורים אורגניים הינה אלמנט משמעותי בתהליך הקידום האורגני של אתרכם. בנוסף לקישורים אורגנים כתוצאה מפעילות תוכן שיווקית באינטרנט, יצרת קשר ושיתופי פעולה עם אתרים בעלי תחומי עניין משלימים או משיקים לתחום פעילותכם יכולה להניב תשתית החלפת קישורים מלאה שתעניק לאתרכם קידום משמעותי.

רצוי לאפיין וליצור רשימת אסטרטגית של אתרים ועסקים אופציונאליים להחלפת קישורים ולא סתם לשלוח מייל בתפוצת נטו, תוך אפיון מלא של איכות האתרים, קהל היעד שלהם והתחום בו אתם משיקים. כחלק מפעילות הקידום השוטפת, חברת ענבר מדיה מציעה לכם בניית תשתית קישורים מלאה ויצירת קשר עם מגוון חברות משיקות ופעילות ענפה במגוון אתרי תוכן, אתרים עסקיים, בלוגים, פרומים ורשתות חברתיות מגוונות.

קניית קישורים ממומנים – קישורים ממומנים הינם דרך מהירה ואפקטיבית להגדיל בצורה משמעותית את הקישורים הנכנסים לאתרכם וכתוצאה מכך מגדילים בצורה משמעותית את ה – PageRankשל אתרכם, מכיוון שאינכם צריכים להוציא קישורים מאתרכם ולאבד כוח, כפי שנהוג בשיתופי פעולה אורגניים ועם זאת קישור ממומן מבטיח לכם כי הקישור לא יוסר מאתרכם בעתיד. קניית הקישורים הממומנים מעניקה לאתרכם תנועה קבועה ממקור אמין וכתוצאה מכך מעלה בצורה משמעותית את הדירוג שלכם במנועי החיפוש.

חברת ענבר מדיה מציעה לכם מגוון אפשרויות רכישה של קישורים ממומנים ברשתות קידום באינטרנט מובילות ומגוונות ואלו יאפשרו לכם להשיג את יעדכם להיות ממוקדמים בדף הראשון של תוצאות החיפוש במילות המפתח המשמעותיות בתחום פעילותכם. אתרי קניית קישורים אלו פועלים באמצעות שיטת קידום אותיות, אשר אותה מנועי החיפוש מאשרים ומקבלים כדרך לשיפור תוצאות ה-PageRank של אתרכם. אתרים אלו פועלים בשיטות דירוג אמינות ומדורגים במיקומים גבוהים ביותר עבור מילות מפתח רלוונטיות לפעילותם השוטפת. את הקישורים הממומנים ניתן לרכוש בעלות שנתית, חודשית או חד פעמית.

צרו קשר עימנו עוד היום, קבעו פגישת ייעוץ ללא כל התחייבות מצדכם ותוכלו ליהנות ממגוון פתרונות הקידום שאנו מעניקים בתחום בניית קישורים לאתרכם.