כל מה שרצית לדעת על פרסום בפייסבוק ולא העזת לשאול​

כיום כבר אין ספקות ועסקים רבים מבינים שפייסבוק הינה הפלטפורמה החזקה ביותר לשיווק באינטרנט ומהווה מתחרה רצינית בענקית הפרסום גוגל. פייסבוק מאפשרת לעסקים רבים להגיע לקהלי היעד שלהם בצורה ישירה, כמובן שיטת הפרסום שונה במהותה מפרסום בגוגל אך עדיין אפקטיבית ביותר להגדלת מעגל הלקוחות העכשווי ובעיקר העתידי.

פייסבוק שיכללה את יכולת ניטור המידע שלה בצורה משמעותית בשנים האחרונות, ומידי תקופה משנה ומשפרת עוד יותר את ייעולה, כך למשל רבים מהגולשים אינם יודעים שבמכשיר הטלפון שלהם ישנה הגדרה ספציפית לכך שלרשתות החברתיות יש גישה ישירה למידע שלהם, כולל שיחות שמע פרטיות והודעות טקסט, דבר המאפשר למערכת הפרסום של הרשתות לדעת מה מעניין אותנו ומה כדאי לפרסם. טיפ קטן וחשוב! יש באפשרותכם לכבות את אופציית הפרסום בטלפון כל זאת תוכלו לקרוא במאמר שלנו “פרסום בפייסבוק הסוד שלא ידעתם”.

אז מה זה בעצם אומר פרסום בפייסבוק?

מערכת ניטור המידע שמערכת הפרסום בפייסבוק מאפשרת לנו היא אחת המדוייקות והנוחות אשר קיימות היום. פייסבוק מאפשרת לנו לפלח את הקהל הרלוונטי לנו על- ידי פרמטרים רבים כמו, נתונים דמוגרפיים, כולל הכללה ואי הכללה של אזורים מסויימים ואף באופן ממוקד יותר ערים מסויימות, גילאים, שפה, זכר/נקבה, תחומי עניין ועוד. משתמשי פייסבוק מזינים מידע רב לחשבונם האישי, כמו לדוגמא השכלה, פייסבוק יודעת לנטר את המידע ולהתאים את המודעות שמתאימות לאותו אדם ספציפי, תחומי התעניינותו, דפים שאהב או תגובות שרשם בשיחה כזו או אחרת.

כאשר אנו ניגשים לבצע פרסום בפייסבוק אנו מבצעים סקירה רחבה יותר של מטרות הקמפיין בפייסבוק, ומה אתה הלקוח שלנו היית רוצה להשיג ע”י הפרסום. ישנן אופציות רבות וגישות שונות לאיך כיצד לפרסם וכמובן מה לפרסם, לדוגמא ישנו פרסום שהוא מכירתי בצורה חד משמעית כמו פרסום של מבצע מסויים והנחות ברשת כזו או אחרת, ישנו פרסום שמטרתו להגדיל את חשיפת המותג והדף ובכך להגדיל את קהל הלקוחות בעמוד ע”י שימוש בהגרלות ופרסים ע”י שיתוף ולחיצה על אהבתי, פרסום לסימוני אהבתי והגדלת העוקבים בעמוד ועוד ועוד… על כן חשוב לנו להבין מה בדיוק המטרה ומה היינו רוצים שתהיינה התוצאות, בהתאם לכך אנו בונים קמפיין המותאם ומעוצב בדיוק למטרות אלו. כל קמפיין שונה ולכל קמפיין מטרה שונה על כן נפעל באסטרטגיות שיווק שונות בכל פעם.

מערכת POWER EDITOR

מערכת הפרסום של פייסבוק פאוור אדיטור מאפשרת לנו לבנות מסעות פרסום שונים בצורה יסודית ונוחה, בשנה האחרונה פייסבוק שיפרה את פלטפורמת הפרסום בפייסבוק ובפאוור אדיטור והפכה אותה לנוחה וידידותית יותר. המשלבת שימוש במנהל המודעות, שרבים יסכימו כי הוא אינטואיטיבי יותר למשתמש.

מה עושים בפועל כדי להפעיל קמפיין פרסום בפייסבוק?

לאחר שייצרתם לעצמכם עמוד פסייבוק עסקי עיצבתם ומיתגתם אותם אתם כעת מוכנים לשלב הבא, כדי לצבור תאוצה ולהתחיל להגדיל את הקהל שלכם בעמוד חשוב להקים קמפיין איכותי וממיר, כזה שלא ימלא את הדף במשתמשים פיקטיביים אלא בקהל אמיתי ואיכותי.

אז בואו נתחיל…

ראשית עלינו לפתוח חשבון מודעות—> לחצו על החץ הקטן בפינת המסך ולחצו על צור מודעה, כאשר תלחצו על כפתור זה פייסבוק תפתח את מנהל המודעות.

הגדרת מטרות בפרסום בפייסבוק

ראשית עלינו לבחור את מטרת הפרסום, קידום פוסטים לדוגמא יאפשר לכם לקדם פוסטים שכתובים בעמוד, הגדלת המרות באתר תאפשר לכם להגדיל את הכניסות לאתר האינטרנט שלכם ובכך להגדיל את ההמרות ע”י הוספת כפתור קריאה לפעולה וכו’…

לאחר שבחרתם את מטרת הפרסום עלינו להגדיר לפייסבוק את האזור בו אנחנו רוצים לפרסם. האם אתם מעוניינים לפרסם בכל הארץ או באזור מסויים או אפילו עיר ספציפית? בחרו את המיקום הרלוונטי ע”י הזנת שם העיר בה תרצו שהמודעה שלכם תוצג.

פילוח קהל היעד שלכם בפרסום בפייסבוק

שימו לב! ברירת המחדל הינה שהעיר שבחרתם תכלול גם ערים נוספות אשר נמצאות ברדיוס של 40 ק”מ יש לכם אפשרות לשנות זאת.

עכשיו המשיכו לפי ההנחיות ובחרו טווח גילאים, שפה רצויה, ותחומי עניין, לאחר שהגדרתם את כל הפרמטרים לחצו על המשך .

לחיצה על המשך תעביר אתכם למסך הקראייטיב של המודעה שם עליכם להוסיף תמונה רצויה, ומלל אשר יוצג בפוסט המפורסם, גם פה מילוי המידע מאוד נוח ואינטואיטיבי ובצד תוכלו לראות את התצוגה המקדימה שפייסבוק תציג לקהל שלכם.

לחצו בצע הזמנה והמתינו לאישור המודעה מפלטפורמת הפרסום של פייסבוק.

לעיתים מערכת פייסבוק תתריע בפניכם שישנן בעיות בהגדרות של הקמפיין במידה וישנה הערה כזו נסו לחזור אחורה ובידקו מה השתבש בתהליך.

לשירותכם תמיד, ענבר מדיה פרסום וניהול דפי פייסבוק.