קידום פוסט בפייסבוק בלי קיצורי דרך

הרשת החברתית הגדולה בעולם הלו היא פייסבוק, הינה זירה תחרותית מלאת תכנים שונים ומשונים, בתחומים שונים, סגנונות שונים ומה לא. כולם “נלחמים” על תשומת הלב של הגולש האנונימי שנמצא בצידה השני של המקלדת או יותר נכון בצד השני של הטלפון החכם שלו.

אז איך בעצם אנו יכולים לשבות את ליבו של הגולש ולגרום לו להביע רגש כל שהוא שיביא לתגובה, הרגש יכול להיות כמעט כל דבר גם עצב/כעס או התרגשות, לרוב נעדיף ללכת על הצד הרגשי זה שנוגע בנו ומרגש אותנו.

איך לשמור על עניין יחד עם שיווק בפייסבוק?

צריך לזכור, כיום אחד הדברים שעליו שמים את מירב תשומת הלב הוא הערך המוסף שהפרסום מעניק לגולש, זה יכול להיות כתבה מעניינת עם מידע רלוונטי, סרטון מרגש, תמונה מצחיקה ועוד ועוד. לכן אם כל היום תשווקו את המוצרים שלכם בצורה מכרתית ומשעממת רוב הסיכויים שזה לא יעניין אף אחד, או במקרה הטוב יעניין אנשים אחדים בלבד. וכל השיווק בפייסבוק עליו השקעת את זמנכם ירד לטמיון. לכן הקפידו להכניס קלילות ופאן לפרסומים שלכם.

אחת הדוגמאות שאני מאוד אוהבת להציג היא את הפרסום של שחר חסון הסטנדפיסט, המטרה של הפרסום שלו היא לגרום לתודעה ציבורית גבוהה יותר אשר למעשה תגרום לאנשים להגיע לראות את המופע שלו, עמדו בפניו שתי אופציות, אחת פרסום המופעים בצורה פשוטה של תאריך ומקום עם תמונה שלו או לפרסם קטע מתוך המופע, כמובן שפרסום קטע מתוך מופע יהיה הרבה יותר אפקטיבי מאחר ואותו סרטון באמת מצחיק הוא גרם לאלפי אנשים להגיב, לשתף ולתייג חברים שלהם אשר הזדהו עם התוכן. זוהי דוגמא קלאסית לאיך לפרסם בפייסבוק בצורה שאינה שיווקית אך עם זאת מעלה מודעות, מעניינת ובסופו של דבר מביאה תנועה איכותית לעמוד וכמובן למופעים.

חקרו ולמדו את הקהל שלכם בפייסבוק!

לפני שאתם מתחילים שיווק בפייסבוק ומפרסמים, עצרו רגע ונסו לנתח את הקהל שלכם, מה הן המטרות שאליהן אתם שואפים? ומה הכי נכון לכוון אליו בזמן הנוכחי? כך למשל חנות בגדים אשר מוכרת חולצות בית ספר עם הדפסים של סמלי בית הספר תדע לפרסם מבצע משתלם עבור לקוחותיה בתקופת החזרה לבית הספר. כך היא יודעת שהקהל שלה צריך מוצר הכרחי לפני החזרה לבית הספר, ורוב הסיכויים שהפרסום יזרים קהל חדש לדף, כך גם בתקופות חגים בהן אפשר לפרסם הופעות סטייל שונות לדוגמא שבועות- בגדים לבנים.

תמונות איכותיות ומעניינות והכוח שלהן עלינו

שימו לב שכמעט כל פוסט שמעלים היום לפייסבוק כולל בתוכו גם כמובן תמונה או תמונות, למה? התשובה פשוטה אנחנו פשוט אוהבים דברים יפים/ ויזואליים/ מעניינים, השימוש בתמונות וגם בסרטונים הינו הכרחי להצלחת הפרסום בפייסבוק. כמובן שחשוב לזכור ששיווק בפייסבוק מצריך מבעלי העסקים ומהמפרסמים להשקיע בתמונות באמת איכותיות ומושכות.

חשוב לדעת שעם תמונות נכונות אתם יכולים גם למתג את העסק שלכם, על ידי הוספת של לוגו החברה שלכם לכל תמונה. הקפידו להשקיע בעיצוב התמונות, הוסיפו מלל מעניין שימשוך את הגולש להמשיך לקרוא את הפוסט או להיכנס ללינק כדי לקבל מידע נוסף.

אל תעייפו את הגולש- פוסטים ארוכים מאבדים עניין

הרבה מפרסמים חושבים שככל שירשמו יותר מלל, כך הפוסט שלהם יהיה יותר רלוונטי לגולש, האמת היא שזו טעות מוחלטת! כיום המדיה רצה כל כך מהר שלאנשים אין סבלנות לקרוא פוסטים ארוכים מידי, רוב האנשים מבחינים כאשר מדובר בטקסט שיווקי ולרוב ינטשו או פשוט ידלגו על הפרסום שלכם. אז פוסט קצר וקולע יעשה את העבודה.

לסיכום:

חשוב להבין שבפייסבוק גולשים אנשים, כן בני אדם כמוני וכמוך. לכן כמו כל בני האדם כמעט כולם פועלים על פי הרגש שלהם. לכן תמכרו פחות תרגשו יותר היא בהחלט סיסמא נכונה. שיווק בפייסבוק הן רק צרוף של שתי מילים פשוטות אשר מכילות בתוכן כל כך הרבה הבנה. לימדו לנצל אירועים משמעותיים שקורים בתקשורת על מנת למנף את הדף שלכם. אפילו אם הנושא אינו בהכרח קשור לתחום עיסוקכם. ותמיד תמיד לימדו לזרום עם השינויים ולקרוא נכון את המפה.